FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir



رییس فدراسیون دوچرخه سواری در چهارمحال و بختیاری

مجمع سالیانه هیات دوچرخه سواری چهارمحال و بختیاری امروز برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری،امروز مجمع سالیانه هیات دوچرخه سواری استان چهارمحال و بختیاری با حضور خسرو قمری رییس فدراسیون دوچرخه سواری در این استان برگزار خواهد شد.
یکی از مهمترین مسائلی که امروز با حضور رییس فدراسیون مورد بررسی قرار گرفت تفاهم نامه میان اداره ورزش و جوانان استان،هیات دوچرخه سواری استان و فدراسیون دوچرخه سواری جهت برگزاری مسابقه بین المللی کوهستان در این استان بود.
خسرو قمری ظهر امروز در مجمع سالیانه هیأت دوچرخه‌سواری چهارمحال و بختیاری، گفت: یکی از نیازهای اصلی توجه به ورزش دوچرخه‌سواری در ورزش‌های همگانی است.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اصلی توجه به ورزش‌های همگانی است که در کنار آن استعدادیابی نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: پیست دوچرخه‌سواری BMX با اندک هزینه احداث می‌شود و این رشته جذاب به تازگی به بازی‌های المپیک و آسیایی اضافه شده است.
وی با بیان اینکه زمانی که عده‌ای با سر و وضع نامناسب و برخی رفتارهای ناشایست در قالب تیم‌های دوچرخه‌سوار وارد اجتماع می‌شوند قطع یقین مسؤولان باید واکنش نشان دهند، عنوان کرد: همین ناهنجاری‌ها که از عده‌ای سر می‌زند به پای همه ورزشکاران دوچرخه‌سوار به‌ویژه بانوان نوشته شده و مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.
قمری با تاکید بر اینکه پیست‌های دوچرخه‌سواری کوهستان نیاز به هزینه‌های آنچنانی ندارد، افزود: پیست این ورزش می‌تواند در هر شرایط و موقعیتی طراحی شود، بنابراین می‌توان این رشته را در چهارمحال و بختیاری به‌عنوان بام ایران و استانی که موقعیت کوهستانی دارد توسعه داد و بهترین دوچرخه‌سوارها و استعدادها باید در این استان پرورش داده شود.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری به آمادگی این فدراسیون برای برگزاری لیگ‌های کشوری در شهرستان‌های مختلف چهارمحال و بختیاری که ظرفیت برگزاری این مسابقات را داشته باشند اشاره و خاطرنشان کرد: مسابقات دوچرخه‌سواری سال آینده برای اولین بار در این استان برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: در بازی‌های آسیایی به دلیل برخی بدشانسی‌ها نتوانستیم چندان موفق عمل کنیم اما با این وجود بهترین عملکرد در این بازی‌ها مربوط به بانوان است، امسال برای اولین بار بانوان دوچرخه‌سوار در همه مسابقات جهانی موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ شدند؛ همین امر نشان می‌دهد باید به بخش بانوان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
حمید کریمی در ادامه این مجمع گفت: کاروان بازی‌های آسیایی اندونزی کشور امسال در این بازی‌ها موفق عمل کرد و ورزشکاران چهارمحال و بختیاری هم از این موفقیت‌ها بی‌بهره نبود.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مشکل بزرگ جامعه امروز فقر حرکتی است، افزود: دوچرخه‌سواری در ایران هنوز به جایگاه خود دست پیدا نکرده است.
وی با بیان اینکه 60 درصد سند راهبردی اداره‌ کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری تدوین شده است و مابقی آن نیز در دست اجرا است، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و ارتفاع از سطح دریا این استان می‌تواند به‌عنوان یک دوپینگ مجاز برای ورزشکاران و اردوهای ورزشی محسوب شود.
کریمی با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری جاده‌های زیبای کوهستانی بسیاری دارد که می‌توان از آن در زمینه دوچرخه‌سواری کوهستان استفاده کرد، عنوان کرد: در حاشیه رودخانه زاینده‌رود کیلومترها جاده زیبا وجود دارد که می‌توان از آن برای مسابقات دوچرخه‌سواری جاده از آن استفاده کرد.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 20 شهريور 1397 - 08:53

تعداد بازديد: 382

کد:102457-1403


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.