FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir



علوی: تریال سوران خراسان جنوبی همواره موفق بوده اند

فرش میزبانی خراسان جنوبی برای دوچرخه سواران رشته تریال پهن شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری، هیات دوچرخه سواری استان خراسان جنوبی بعد از موفقیت های به دست آمده در سال های گذشته به ویژه در رشته تریال، این روزها  برای میزبانی لیگ تریال کشور آماده می شود رقابت هایی که در روزهای 10 تا 12 بهمن ماه به میزبانی بیرجند برگزار خواهد شد. رئیس هیئت دوچرخه سواری استان خراسان جنوبی با اشاره به حضور 80 ورزشکار در قالب 15 تیم در این رقابت ها گفت: با توجه به موفقیت هایی که دوچرخه سواران استان خراسان جنوبی در رقابت های تریال کشور به دست آورده اند، فدراسیون با برگزاری لیگ جام فجر در خراسان جنوبی موافقت کرد. «علوی» آخرین موفقیت دوچرخه سواران رشته تریال استان خراسان جنوبی را مقام اولی جوانان و سومی بزرگ سالان در ماه گذشته بیان کرد و افزود: البته در مجموع هم تیم خراسان جنوبی عنوان اول را کسب کرد و علاوه بر این در سال 96 مقام اول جوانان و سومی لیگ کشور را داشتیم.وی با بیان این که استان خراسان جنوبی جزو مدعیان اصلی رشته تریال در کشور است در پاسخ به این که با توجه به میزبانی خراسان جنوبی چه تعداد از دوچرخه سواران استان خراسان جنوبی در این رقابت ها حضور خواهند داشت اظهار کرد: از خراسان جنوبی دو تیم چهار نفره در این رقابت ها حضور خواهند داشت که تیم «الف» از نفرات اصلی که سابقه کسب عنوان کشوری دارند تشکیل می شود و در تیم «ب» هم دوچرخه سوارانی که حضور در رقابت های کشوری را تجربه کرده اند عضویت خواهند داشت. به گفته وی، این رقابت ها بدون در نظر گرفتن رده سنی و در دو بخش دوچرخه های 20 و 26 و با قضاوت تیم داوری و ناظران فدراسیون دوچرخه سواری برگزار می شود.

حمایت ها و محدودیت ها

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان خراسان جنوبی در ادامه صحبت هایش با اشاره به اقدامات انجام شده برای میزبانی هر چه بهتر این رقابت ها گفت: اداره کل ورزش و جوانان، حمایت خوبی انجام داده است، علاوه بر این شهرداری هم مشارکت خوبی داشت، با شورای تامین نیز هماهنگی های لازم انجام شد ولی هنوز حامی مالی مناسبی برای این رقابت ها پیدا نشده است. وی ادامه داد: در این میان ورزشکاران هم تلاش زیادی انجام دادند به ویژه برای آماده شدن محل مسابقه در منطقه سجادشهر که با همت چند روزه آن ها و نصب موانع مورد نیاز، پیست آماده شد. به گفته وی هر چند این رقابت‌ها به هر صورت در بیرجند برگزار خواهد شد ولی به طور قطع حمایت حامیان مالی سبب افزایش کیفیت میزبانی به ویژه در موضوع تامین هدایای نفرات برتر می شود.او یکی از مهم ترین محدودیت های موجود برای میزبانی رقابت های کشوری را که برای همه هیئت ها مشکل ساز است، نبود خوابگاه مناسب مربوط به اداره ورزش و جوانان بیان کرد و افزود: این موضوع به یک معضل اساسی برای رشته های مختلف تبدیل شده است، چون باید وقت و هزینه زیادی را صرف کنیم. وی با اشاره به دیگر محدودیت های از قبل مانند نبود حامی مالی و پیست مناسب و استاندارد خاطرنشان کرد: اگر با چنین محدودیت هایی رو به رو نبودیم با توجه به تعامل خوبی که با فدراسیون داریم، می توانستیم میزبان رقابت های کشوری در رشته‌های مختلف دوچرخه سواری در استان خراسان جنوبی باشیم.

اردوی تیم ملی

به گفته علوی، در صورت همکاری نهادهای مسئول در زمینه جاده های استان و تهیه مقدمات لازم می توان رقابت های کشوری رشته های کورس و استقامت را که مهم ترین رشته های دوچرخه سواری است در استان خراسان جنوبی برگزار کرد.وی ادامه داد: برای رشته کوهستان، نیاز به یک مسیر کوهستانی است که انتظار همکاری منابع طبیعی را در این زمینه داریم چون در این رشته شرایط ما خوب است و چندی قبل سرمربی تیم ملی برای برگزاری کارگاه های آموزشی به بیرجند آمد.وی با اشاره به وجود استعدادهای خوب دوچرخه سواری در استان گفت: در المپیاد استعدادهای برتر، دوچرخه سواران نونهال و نوجوان استان موفقیت های خوبی به دست آوردند به نحوی که از تیم دختران خراسان جنوبی سه نفر به اردوی 30 نفره تیم ملی دعوت شدند و در رده تیمی هم مقام هشتم کشور را به دست آوردند. به گفته وی از ابتدای امسال، شش دوچرخه سوار استان در رشته های مختلف به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

تعداد بازديد: 311


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.