FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir



مجمع سالانه فدراسیون دوچرخه سواری در مشهد برگزار شد

مجمع سالانه فدراسیون دوچرخه سواری کشور با حضور روسای هیاتهای ورزشی استانها روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری،خسرو قمری در مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه در خصوص عملکرد سال ۹۶ این فدراسیون اظهار کرد: در بخش کرسی‌های بین‌المللی،در حال حاضر در سمت عضو هیأت رئیسه آسیا، رئیس کمیته جاده آسیا و رئیس کمیته تریال آسیا قرار گرفته‌ ام، همچنین اصغر خالقی به عنوان دبیر کمیته تریال و جاده آسیا منصوب شده است.
خسرو قمری افزود:در بحث اعزام‌های برون مرزی، ۱۰ تیم دوچرخه‌سواری به کشورهای چین، ژاپن، لهستان،ترکمنستان و میانمار اعزام شدند که در مجموع ۵ طلا، ۸ نقره و ۹ برنز برای کشورمان کسب شد، همچنین برای اولین‌بار در تاریخ دوچرخه‌سواری، عنوان پنجمی مسابقات پیست قهرمانی جهان به‌دست آمد.
وی ادامه داد: در خصوص اهمیت توجه ویژه به دوچرخه‌سواری بانوان، برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری کشور‌، ۲ بانوی رکاب زن به بازی‌های آسیایی داخل سالن ترکمنستان اعزام شدند، همچنین ماندانا دهقان، اولین لژیونر دوچرخه سواری ایران است.
قمری خاطر نشان کرد:۱۴ اردوی تیم ملی در تمام رده‌های سنی و ۱ اردوی برون مرزی برپا شد، همچنین مسابقات لیگ کوهستان، کورسی، تریال، بی.ام.ایکس و جایزه بزرگ برگزار شد و دو‌تور بین‌المللی و داخلی نیز صورت گرفت.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص کمیته آنتی دوپینگ عنوان کرد: در گذشته ورزشکار به راحتی در جریان دوپینگ قرار گرفته و ما را دچار مشکل می‌کرد که با ضمانت ۵۰ میلیونی توانستیم این مسأله را برطرف کنیم، همچنین تست سلامت از ۳۰۰ رکاب زن در مسابقات قهرمانی گرفته شد.
قمری در‌ خصوص بحث آموزشی اذعان کرد:۱۱ دوره مربیگری ، ۸ دوره‌ داوری و ۱۰ کارگاه در طول سال صورت گرفت، همچنین ۴ مربی شامل ۳ مربی آقا و ۱ خانم به کمپ کره اعزام شدند.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: جامعه دوچرخه سواری ایران و خراسان رضوی در روزگار گذشته قهرمانان بزرگی را معرفی کرده بود که با بازنشست شدن آن ها خلأ به وجود آمد اما خوشبختانه در چند سال اخیر، این استان سهم خوبی در پر کردن این جدول خالی داشته است.خسرو قمری در آیین اختتامیه مسابقات دوچرخه سواری استان افزود: خراسان رضوی یکی از استان هایی است که قهرمانان شایسته ای به عرصه دوچرخه سواری کشور معرفی کرده است و شاهد حضور ورزشکارانی از این استان در رده‌های مختلف تیم ملی هستیم.وی افزود: در بحث تیم‌های ملی یکی از وابستگی های فدراسیون، ظرفیت بالای دوچرخه سواری خراسان رضوی به واسطه قهرمانان، داوران، مربیان و رئیس هیئت کوشای این استان است. قمری بیان‌کرد: خراسان رضوی یکی از استان های برتر کشور در رشته دوچرخه سواری است که شاید در چند سال گذشته به دلایلی کم فروغ بوده و با مدیریت جدید، وضعیت این رشته در استان بسیار پیشرفت کرده است.وی ادامه داد: راه اندازی پیست دوچرخه سواری و فعال کردن این رشته در قسمت آقایان و بانوان در رده های مختلف سنی از جمله کارهای بسیار مهم هیئت استان بوده که به همت روزبهان و تیمشان اجرایی شده است.

*اولویت به ورزش همگانی
معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت ورزش نیز گفت: با توجه به این که وظیفه اصلی وزارت ورزش تلاش برای سلامتی جامعه است، باید فدراسیون دوچرخه سواری در برنامه عملیاتی خود تجدید نظر و با نگاه توسعه ورزش همگانی برای این رشته برنامه‌ریزی کند. "ژاله فرامرزیان" در مجمع سالیانه فدراسیون دوچرخه‌سواری که در مشهد برگزار شده است، افزود: با توجه به این که تعداد زیادی از مردم به خصوص جوانان از دوچرخه استفاده می‌کنند، باید برای این قشر که به صورت آموزشی و غیرحرفه‌ای به این رشته می‌پردازند، برنامه‌ریزی کنیم. وی افزود: بیشتر تمرکز فدراسیون بر روی قهرمانی است و باید برای توسعه و بهره‌مندی عموم مردم از دوچرخه، به نحو مطلوب تری برنامه ریزی کنیم. فرامرزیان بیان کرد: این فدراسیون زیرساخت همگانی دارد و باید در برنامه عملیاتی خود برای توسعه ورزش همگانی تجدید نظر کند.وی تصریح کرد: امسال در اعتبارات مان علاوه بر کمک بلاعوض به فدراسیون‌ها، 10 درصد این مبلغ را به صورت اضافی درنظرگرفته‌ایم تا با هماهنگی روسای فدراسیون‌ها از طریق ادارات کل به‌صورت مستقیم به هیئت‌ها واریز کنیم.فرامرزیان درخصوص اماکن ورزشی اظهار کرد: منابع دولت برای تکمیل پروژه‌های ورزشی ناتمام کافی نیست . در دوره‌های قبلی پروژه‌ها بدون در نظر گرفتن هیچ عاملی فقط کلنگ زنی و ناتمام رها شده است که فقط بیش از چهار هزار پروژه به وزارت ورزش اختصاص دارد و برای تکمیل کردن آن‌ها هیچ گونه ممکن نیست از منابع دولت استفاده شود.

تاريخ  ارسال:شنبه 18 اسفند 1397 - 10:30

تعداد بازديد: 342

کد:127633-1403


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.