FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir



قمری:کار برای کسب سهمیه المپیک خیلی سخت است

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: ملی‌پوشان با وجود آنکه جوان هستند، اما قرار نیست فقط برای کسب تجربه به مسابقات قهرمانی بروند و قطعاً برای کسب مدال تلاش می‌کنند.
خسرو قمری درخصوص شرایط تیم ملی دوچرخه‌سواری جاده برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان اظهار داشت: در صورتی که شرایط مالی مهیا باشد، تیم کشورمان با 16 نفر شامل 12 ورزشکار، یک رکابزن معلول، یک مربی، یک مکانیزیسین و خودم به عنوان سرپرست روز 29 فروردین راهی ازبکستان خواهد شد. در این تیم 2 رکابزن بانو، یک نفر در رده جوانان، 3 نفر در رده امید، 6 نفر در رده بزرگسالان و یک نفر در بخش معلولان رقابت خواهند کرد.
وی افزود: 95 درصد از ترکیب این تیم را نفرات جوان تشکیل خواهند داد. در طول یکی دو سال گذشته تعدادی از رکابزنان بازنشسته شدند و آروین معظمی گودرزی هم که به کانادا رفت. در این شرایط باید به جوانان اعتماد کنیم تا آنها با حضور در کنار نفرات باتجربه‌ای همچون مهدی سهرابی بتوانند عملکرد خوبی ارائه کنند. من امیدوارم که ملی‌پوشان به نتایج خوبی دست پیدا کنند تا بتوانیم همچنان به تلاش در مسیر کسب سهمیه المپیک 2020 ادامه بدهیم.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: متاسفانه باشگاه‌ها در سال گذشته نتوانستند دوام بیاورند و تعدادی تعطیل شدند و برخی هم از رجیستری برای مسابقات کنار رفتند. بر همین اساس پارسال کمترین اعزام را داشتیم. همین روند نیز قطعاً در مسیر کسب سهمیه المپیک تاثیر منفی می‌گذارد. در زمان المپیک‌های قبلی، ملی‌پوشان در 13 تا 16 مسابقه در قالب باشگاهی و ملی شرکت می‌کردند. در واقع فعال بودن باشگاه‌ها کمک خیلی خوبی برای‌مان بود، اما همین باشگاه‌ها به دلیل مسائل مالی دچار مشکلات زیادی شده‌اند. به هر حال باید منابع خود را برای کسب سهمیه المپیک مدیریت کنیم تا همچنان شاهد حضور رکابزنان کشورمان در ترکیب کاروان اعزامی باشیم.
قمری درباره پیش‌بینی‌اش از عملکرد رکابزنان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما امیدوار به کسب مدال هستیم. ملی‌پوشان و کادر فنی تلاش زیادی کرده‌اند، هر چند که تقریباً یک ماه از بهترین زمان برای تمرین در آستانه اعزام را از دست دادیم. متاسفانه از 25 اسفند و به دلیل ترافیک جاده‌ها در آستانه عید نوروز و پس از آن هم سیل، فرصت برای تمرین ایجاد نشد، اما همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در این مدت کوتاه بتوانیم ملی‌پوشان را به حد مطلوبی از آمادگی برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان با وجود آنکه جوان هستند، اما قرار نیست فقط برای کسب تجربه به ازبکستان بروند و قطعاً برای کسب مدال تلاش می‌کنند. البته کار بسیار دشواری داریم، چرا که سال قبل از المپیک است و حریفان با همه وجود شرکت می‌کنند.
رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پایان گفت: در جریان مسابقات قهرمانی آسیا، کنگره آسیایی هم برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلفی در آن انجام خواهد گرفت.

*گفتگو از جعفر جدی

تاريخ  ارسال:سه شنبه 20 فروردين 1398 - 08:44

تعداد بازديد: 337

کد:131642-1403


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.