FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir



مهرداد صفرزاده:برگزاری طرح استعدادیابی انگیزه ورزشکاران را بالا می‌برد

صفرزاده گفت: با برگزاری جشنواره طرح استعدادیابی در ایران انگیزه ورزشکاران دوچرخه سواری را بالا می‌رود.
مهرداد صفرزاده سرمربی تیم های ملی دوچرخه سواری نوجوانان و جوانان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  بیان کرد: فدراسیون دوچرخه سواری در طول ۲  سال گذشته جشنواره استعداد‌های برتر را در استان‌های خراسان و البرز در سال گذشته و امسال در آذربایجان شرقی برگزار کرده است. این جشنواره باعث انگیزه ورزشکاران در سراسر ایران می‌شود و امیدوارم  فدراسیون بتواند این طرح ۲ ساله را بیشتر گسترش دهد و سرمایه‌های خوبی را وارد دوچرخه سواری ایران کند. در بین خانواده‌ها تعدد دوچرخه‌های کوهستان وجود دارد و قرار است تلاش کنیم با تشویق آن‌ها استفاده از دوچرخه را در دستور کار قرار دهند.

او گفت: امسال دو  رقابت قهرمانی کشور دختران و پسران را در ماه آینده پیش رو داریم  و نفرات برتر را به اردو تیم ملی دعوت می‌کنیم. طی صحبت‌هایی که با فدراسیون دانش آموزی داشتیم قرار است شاهد توسعه ورزش  دوچرخه سواری باشیم. نامه‌ای را برای سلگی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری نوشتم تا تیم ملی نوجوانان و جوانان را به رقابت‌هایی که در کشور‌های همسایه برگزار می‌شود اعزام کنیم. تلاش می‌کنیم در سال حداقل یک یا ۲ اعزام را در برنامه خود داشته باشیم، چرا که حضور در رقابت‌های بین المللی انگیزه رکابزنان را بالا می‌برد.
صفرزاده عنوان کرد: پس از تست‌های لازم از نفرات برتر، آن‌ها وارد تیم ملی می‌شوند و می‌توانند در سنین مختلف در مسابقات شرکت کنند. طرح استعدادیابی نوپا است و حداقل ۲ الی  ۴ سال نیاز به زمان دارد که با همکاری وزارت ورزش و جوانان می‌توانیم شاهد شکوفایی استعداد‌ها باشیم.

در توسعه  ورزش همگانی باید سازمان های مختلف  حمایت کنند
سرمربی تیم های ملی دوچرخه سواری نوجوانان و جوانان اظهار کرد: طرح استعدادیابی بیشتر برای سنین ۱۲ تا ۱۵ سال است که کار علمی محسوب می‌شود. استارت اولیه این طرح از سوی وزارت ورزش و جوانان خورده است. حضور کمیته استعدادیابی و شناسایی برترین رکابزنان می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در آینده برای تیم‌های ملی بزرگسالان داشته باشد. با توجه به فاکتور‌هایی که در استعدادیابی وجود دارد می‌توانیم رکابزنان را به سمت رشته‌های مختلف دوچرخه سواری از جمله سرعت و استقامت سوق دهیم.
او در پایان گفت: وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های دانش آموزی منابعی را در دست دارد و تجهیزات را در اختیار ورزشکار می‌گذارد. البته باید تلاش کرد دوچرخه‌ها را به روز کرد.  ۱۵ سال پیش آموزش و پرورش اقدام به خرید دوچرخه‌های خوبی کرد  که اکنون تعدادی از آن‌ها در سطح استان‌ها وجود دارد. کار ما توسعه دوچرخه سواری است چرا که خانواده‌ها به دوچرخه دسترسی دارند و باید آن‌ها را ابتدا به  سمت ورزش همگانی هدایت کرد. همچنین برای اقدامات همگانی باید سازمان‌هایی همچون شهرداری، استانداری‌ها ما را حمایت کنند تا بتوانیم آینده درخشانی را رقم بزنیم.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 13 آبان 1398 - 08:57

تعداد بازديد: 459

کد:160837-1403


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.