FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir



کنگره فنی دوازدهمین دوره تور بین‌المللی میلاد دو نور برگزار شد؛ نماینده UCI: رکاب‌زنان ایرانی پتانسیل حضور در سطح بالای جهان را دارند

کنگره فنی دوازدهمین دوره تور بين‌المللي دوچرخه‌سواري ميلاد دو نور سه‌شنبه شب با حضور نماینده ژاپنی اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری، مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی، دست‌اندرکاران تیم‌های شرکت کننده و عوامل برگزاری تور در اراک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری:

خسرو قمری مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی در این نشست در سخنانی اظهار کرد: خوشحالیم که باز هم شاهد برگزاری دوره‌ای دیگر از این رویداد مهم ورزشی که به مناسبت ولادت دو اسوه بزرگ و حسنه نام‌گذاری شده، هستیم.
مدیرکل تربیت بدنی استان مرکزی ادامه داد: برگزاري تورهاي بين‌المللي دوچرخه‌سواري، از سنگين‌ترين برگزاري‌هاي مسابقات ورزشي است چراکه، اکثر مسابقات در سالن‌ها و فضاهاي بسته برگزار مي‌شود اما در اين رشته، دوچرخه‌ سواران به ميان مردم و جامعه مي‌روند که از این جهت مسوولیت عوامل برگزارکنندگان مسابقات چند برابر می‌شود.
در پایان این نشست نماینده ژاپنی اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری (UCI) اظهار امیدواری کرد، دوازدهمین دوره تور بین‌المللی میلاد دو نور در شرایط مطلوب و در حد انتظار برگزار شود.
"ماتسو کورا" با بیان اینکه برای اولین بار به ایران سفر می‌کند، از حضور در شهر اراک اظهار خوشحالی کرد و گفت: برگزاری تورهای بین‌المللی در نقاط مختلف دنیا همواره مورد تاکید فدراسیون جهانی بوده و مطمئنا پیکارهایی چون تور میلاد دو نور در رشد و توسعه هر چه بیشتر دوچرخه‌سواری جهان موثر خواهد بود.
این ناظر ژاپنی UCI جایگاه دوچرخه‌سواری ایران در آسیا را بالا دانست و گفت: رکاب‌زنان ایرانی همواره یکی از بهترین‌های آسیا بوده‌اند و هم اکنون ورزشکاران این کشور در رنکینگ آسیایی جایگاه بسیار خوبی دارند؛ به اعتقاد من رکاب‌زنان ایرانی پتانسیل حضور در سطح بالای جهان را هم دارند اما، برای رسیدن به این سطح باید با تلاش بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.
وی در پایان در مورد وضعیت دوچرخه‌سواری قاره آسیا در مقایسه با رکاب‌زنان اروپایی اظهار کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان سطح دوچرخه‌سواری آسیا را با اروپا مقایسه کرد چراکه اروپایی‌ها از امکانات تخصصی بالایی استفاده می‌کنند و تورهای معتبری که در این قاره برگزار می‌شود، سطح دوچرخه‌سواری اروپا را به اوج رسانده است. از طرفی رکاب‌زنان اروپایی 200 روز از سال را به تمرین و مسابقه می‌پردازند که برای رسیدن به این سطح کشورهای آسیایی باید تلاش خود را چند برابر کنند.
دوازدهمین دوره تور بين‌المللي ميلاد دو نور به مسافت 530 کیلومتر در 5 مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست تورامروز 16 تیر) دقایقی پیش ( ساعت 17 به مسافت 40 کیلومتر در شهر اراک و به صورت کریتریوم در مسیر (خیابان امام حسین – بلوار امام حسین - بلوار فاطمیه - خیابان هپکو) آغاز شد.
در این مسابقات 5 تیم خارجی از کشورهای آلمان، اسلواکی، سوریه، عراق و گرجستان به همراه 10 تیم داخلی زنجان، آذربایجان شرقی، تهران، لرستان، قزوین، همدان، کرج، اصفهان، مرکزی الف و مرکزی ب حضور دارند.




تاريخ  ارسال:شنبه 9 مرداد 1389 - 17:23

تعداد بازديد: 183

کد:25736-1403


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.