FARSI | ENGLISH   www.CFI.ir



ربيس سازمان تربيت بدني در آيين افتتاح سمينار آموزشي روزنامه نگاران ورزشي آسيا: رسانه هاي ورزشي ديده بان ورزش كشور هستند

معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني در آيين افتتاح سمينار آموزشي روزنامه نگاران ورزشي آسیا در هتل المپيك تهران ورزشي نويسان ايران را توانمند و با تفكر و تحليل معرفی کرد.
به گزارش پايگاه خبري ورزشي ايران،دكتر سعيد لو در مراسم گشايش اين سمينار با اشاره به شرايط روزنامه نگاري ورزشي در كشورمان گفت: خبرنگاران، عكاسان و نويسندگان ورزشي ايران انسان هايي با تلاش بالا هستند كه براي تهيه خبر زحمات بسيار زيادي مي كشند كه جای تقدير دارد.
رييس سازمان تربيت بدني با اشاره به برگزاري سمينار تخصصي آْموزش روزنامه نگاران ورزشي آسیا به ميزباني ايران تصريح كرد: برگزاري چنين كارگاه هاي آموزشي باعث ارتقاي جايگاه و سطح خبرنگاران و روزنامه نگاران ايران مي شود،اساتيدي هم كه در اين كلاس ها تدريس مي كنند در واقع دانش خود را به ديگران انتقال مي دهند و اين هم يك امر پسنديده در فرهنگ ما ايرانيان است.
معاون رييس جمهور با اشاره به توجه دولت به امر ورزش تاكيد كرد: امروز ورزش در دنيا يك توجه گسترده به خود جلب كرده است، شما مي بينييد با عدم نيتجه گيري يك تيم ورزشي همه دولت مردان و مردم يك كشور نظرات خود را بيان مي كنند و با پيروزي و موفقيت نيز يك ملت خوشحال مي شوند، بر همين اساس ورزش به عنوان يك مقوله بسيار مهم در دوستي ملت ها و صلح و دوستي ميان كشورها مطرح است.
دكتر سعيد لو با بيان اينكه ورزشي نويسي بايد به آرمان هايي كه وجود دارد ، توجه ويژه داشته باشد تصريح كرد: ورزشي نويسان بايد قبل از اينكه قلم به دست بگيرند و واقعه اي را نقل كنند، به آن بيانديشند و روي آن فكر كنند. اين انديشدن و تفكر است كه باعث به وجود آمدن تحليل مي شود و به خبر سمت و سو مي دهد. به نظر مي رسد برگزاري اين كارگاه هاي آموزشي راهي به سوي درست فكر كردن براي ارائه خبر باشد.
رييس سازمان تربيت بدني با اشاره به تاثيرگذاري رسانه ها در همه ابعاد گفت: رسانه هاي ورزشي ديدبان ورزش كشور هستند و منتقل كننده مفاهيم و رويدادهاي مهم و مرتبط با رشته هاي مختلف ورزشي كه بايد با يك نگاه منطقي و درست اين مفاهيم به جامعه و مديران ورزش كشور منتقل شود.در اين راه رسانه ها بايد صحت اخبار را از راه هاي گوناگوني كه در اختيار دارند به دست بياورند.
دكتر سعيد لو با بيان اينكه رسانه هاي ورزشي مي بايست نگاه عدالت محورانه اي به همه رشته هاي ورزشي داشته باشند خاطرنشان كرد: ورزش كشور امروز در شرايطي قرار دارد كه رسانه هاي ورزشي به راحتي مي توانند خبرها و گزارش هاي خود را دريافت كنند، در اين ميان رسانه هاي ورزشي حجم بالاي اخبار و گزارش هاي خود را معمولا از ميان يك رشته خاص ورزشي انتخاب مي كنند كه البته همه ما مشكلات سخت افزاري رسانه ها از جمله توزيع و چاپ و مسائل مالي آنها را مي دانيم اما با نگاه عدالت محورانه همه رشته هاي ورزشي با شاخصه هاي خبري مي بايست مورد توجه رسانه ها قرار گيرد كه اين امر باعث رشد و توسعه ورزش كشور در همه ايعاد خواهد شد.
در پايان مراسم افتتاحيه سمينار آموزشي روزنامه نگاران ورزشي در هتل المپيك تهران با اهداي نشان و لوح به دكتر سعيد لو توسط انجمن جهاني ورزشي نويسان ، انجمن ورزشي نويسان ايران و همچنين فدراسيون جهاني ورزش دانشگاهي از تلاش هاي سازمان تربيت بدني در برگزاري اين سيمنار تشكر و قدرداني شد.
سمينار آموزشي روزنامه نگاران ورزشي آسيا با حضور روزنامه نگاران 10 كشور آسيايي به مدت 3 روز در هتل المپيك تهران برگزار مي شود

تاريخ  ارسال:يكشنبه 10 مرداد 1389 - 13:22

تعداد بازديد: 161

کد:25769-1403


  Free PageRank Checker

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به فدراسيون دوچرخه سواری جمهوري اسلامي ايران می باشد.