نشست هم اندیشی روابط عمومی فدراسیون های ورزشی
پیشنهاد تاسیس انجمن روابط عمومی ورزش ایران
نشست هم اندیشی روابط عمومی فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک صبح امروز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، نشست هم اندیشی روابط عمومی فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک صبح امروز با حضور مدیران روابط عمومی فدراسیون ها در فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد.حامد قاسمی مدیر روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری نیز در این نشست حضور داشت.مازیار ناظمی در نشست هم اندیشی روابط عمومی های فدراسیون های ورزشی مجموعه های ورزشی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ضمن تشکر از فدراسیون جانبازان و معلولین برای میزبانی این نشست گفت: کارگروه روابط عمومی فدراسیون ها با معرفی عبدالرضا نباتچیان به عنوان رییس این کار گروه باید جدی تر برگزار شود.وی ادامه داد: روابط عمومی موفق است که همه اجزای آن موفق باشد و صرفا نباید در بخشی از نیازهای سازمان مورد استفاده باشد . روابط عمومی باید در جریان تصمیمات کلان سازمان خود قرار بگیرد. ناظمی با بیان اینکه سال آینده 2 رویداد مهم ورزش المپیک و پارالمپیک را در پیش داریم افزود: علاوه بر آن سال 95 سال تبیین و معرفی دستاوردهای دولت تدبیر امید است که هر روابط عمومی به فراخور وظایف سازمان خود باید به این مقوله بپردازد.وی همچنین با اشاره به جمله وزیر ورزش و جوانان مبنی بر این که "فضای کشور هنوز المپیکی نیست" گفت: منظور دکتر گودرزی از این جمله طرح این سوال است که چه کسی باید این فضا را به میان عامه مردم ببرد و پاسخ قطعا رسانه ها با کمک روابط عمومی های ورزشی هستند. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود آینده پژوهی را یکی از بخش های مهم روابط عمومی دانست و افزود: پیش بینی اتفاقات آینده و ارائه راه حل برای بحران های پیش رو باید توسط روابط عمومی ها اهتمام داده شود.ناظمی با بیان این مطلب که روابط عمومی نباید از جریان های اجتماعی دور باشد گفت: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دو نمونه از این جریان های اجتماعی هستند که روابط عمومی ها باید نقش موثری در انعکاس آن ایفا کنند. وی با بیان این مطلب که باید برای برنامه ها و فعالیت های سازمان پیوست رسانه ای تدوین شود افزود: برنامه ها و فعالیت های سازمان هر چقدر هم که مفید و مناسب باشد اگر انعکاس خوبی توسط رسانه ها بین عموم مردم نداشته باشد بی فایده خواهد بود.ناظمی با تاکید بر این نکته که جریان پاسخگویی باید در مجموعه ورزش کشور تقویت شود عنوان کرد: دنیای امروز دنیای نه گفتن نیست دنیای چگونه گفتن است.رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در پایان پیشنهاد داد تا انجمن روابط عمومی ورزش ایران پایه گذاری و تبدیل به یک صنف شود تا بتوان از آن به عنوان یک نهاد غیر دولتی در کنار فدراسیون ها برای احیای جایگاه روابط عمومی ورزشی استفاده کرد. دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی، آموزش و پروش وزیرورزش در این گردهمایی گفت: تعهد و پایبندی به اصول در زمره الزامات روابط عمومی فدراسیون ها است و می بایست نسبت به فدراسیون و رشته ی مرتبط با آن تعهد، تعصب و عرق داشته باشیم. وی ضمن برشمردن ویژگی های روابط عمومی یک سازمان گفت: افرادی که به عنوان روابط عمومی یک مجموعه فعالیت می کنند می بایست اجتماعی و پر انرژی باشند و این انرژی از فردی که در روابط عمومی فعالیت می کند به دیگران نیز ساطع شود. احمدی اظهار داشت: عمده زحمات در امور مربوط به اطلاع رسانی و روابط عمومی با وجود همه تنگناها و محدودیت ها برعهده روابط عمومی ها است و در چنین فرصت هایی در رابطه با شرایط کار در روابط عمومی ها باید بررسی کنیم که آیا خروجی و محصول مورد نظر در این بخش به درستی به مخاطبان ارایه می شود یا خیر. معاون وزیر ورزش گفت: اینکه ما چه مشکلاتی در دستگاه های ورزشی داریم و فدراسیون با چه کمبود ها و تنگناهایی مواجه هستند، ربطی به بیرون از این مجموعه ها ندارد چرا که مردم به عنوان صاحبان اصلی ورزش انتظار دارند همه بخش های ورزشی بتوانند با بهترین کیفیت مسئولیت خود را انجام دهند و پاسخگوی انتظارات و مطالبات مردم باشند. احمدی ادامه داد: در مطالعاتی که در معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان در رابطه با فعالیت روابط عمومی فدراسیون ها انجام شده مهمترین ضعف این بخش ها تعامل درست با رسانه ها بوده؛ به این معنی که تعامل شایسته و بایسته با رسانه ها از سوی روابط عمومی ها شکل نگرفته است. معاون وزیر ورزش یکی از دیگر مشکلات مسئولان روابط عمومی ها را اشتغال آنان در برخی از رسانه ها دانست و گفت: به همین دلیل بین روابط عمومی و رسانه ها نتوانسته ایم تفاوتی را به وجود بیاوریم که از ظرفیت رسانه ها در جهت پیشبرد اهداف فدراسیون ها بهره ببریم. وی ادامه داد: روابط عمومی ها وظیفه دارند نگاه مثبت را نسبت به آن سازمان و فدراسیون در افکار عمومی ایجاد کند و اگر افکار عمومی و رسانه ها نگاه مثبتی به آن رشته ورزشی نداشته باشند نشانه موفق نبودن روابط عمومی است و یکی از راهها این است که نگاه مثبت را در رسانه ها ایجاد کنیم. احمدی یکی دیگر از نقاظ ضعف روابط عمومی ها را نداشتن مرکز افکار سنجی از مخاطبان دانست و گفت: یکی از دیگر مسئولیت های مهم روابط عمومی ها این است که پل ارتباط را بین مردم و مخاطبان عام و خاص خود به وجود بیاورند و انجام نظرسنجی و افکار سنجی باید به صورت کاملا علمی باشد تا به عنوان یک سیاست، راهبرد و برنامه مورد استفاده قرار دهیم.
|